Pokud hledáte pro svoji holčičku nebo chlapečka školku plnou pohody, pak jste na správné adrese. Pozorně si přečtěte naše stránky a pokud Vás náš program, možnosti a služby zaujmou, rádi Vás přivítáme a provedeme naší mateřskou školou.
Děti obvykle přicházejí do mateřské školy v době od 6,00 – 8,00 hodin, jinak po dohodě s třídní učitelkou lze domluvit příchod podle aktuální potřeby rodičů.
V době od 6,00 - 7,15 hodin se děti scházejí v 1. třídě "Berušek"
Rodiče omlouvají děti na tentýž den nejpozději do 8,00 hodin, a to osobně nebo telefonicky. Na následující dny se děti omlouvají kdykoliv v průběhu dne.
6,00 – 9,30
9,30 – 11,30
11,30 – 12,15
12,15 – 14,10
14,10 – 16,30
Co potřebuje na logopedickou prevenci
Zřizovatelem Mateřské školy Písnička je Město Krupka. Provoz mateřské školy byl zahájen 1. září 1990. Součástí mateřské školy je školní jídelna.
Od 1. září 1994 vstoupila MŠ Písnička do právní subjektivity a stala se příspěvkovou organizací.
Od 1. 9. 1998, změnou výpisu ze sítě škol, předškolních a školských zařízení, byl název mateřské školy upraven následovně: Mateřská škola Písnička Krupka, Dukelských hrdinů 295.
Mateřskou školu tvoří tři třídy (ve dvou pavilonech) vzájemně propojených hospodářským pavilonem. Od okolních panelových domů je areál MŠ oddělen zahradou se vzrostlými listnatými stromy, jehličnany a keři. Zahrada je průběžně vybavována novými hracími prvky.
Jedná se o panelákovou stavbu na konci sídliště. V blízkosti mateřské školy se nachází základní škola, nákupní středisko, zdravotní středisko a lékárna, pošta. Překrásné vycházky a sportovní vyžití skýtá nedaleký les.
1.třída "Berušky" věkové složení třídy je od 3 let (mimořádně od 2,5 roků za určitých podmínek) do 4,5 roku
2. třída "Koťata" věkové složení třídy od 4 - 5 let (6 let)
3. třída "Medvíďata" věkové složení je smíšené, menší kolektiv
Věkově smíšená skupina má veliký význam pro sociální rozvoj dítěte. Věkový rozdíl a smíchání různých věkových a vývojových stupňů je jedním ze základů sebevýchovy.
Starší děti pomáhají těm mladším, pomohou jim lépe se orientovat v novém prostředí. Mladší děti se mají na koho obrátit s případnými prosbami o pomoc a starší děti tak ve většině případů zaslouženě, získávají pocit užitečnosti.
Dítě prožívá život ve skupině, má možnost nápodoby různých sociálních rolí. Vzniká tak struktura velké "rodiny", do jisté míry nahrazující absenci sourozeneckých vztahů.
Děti lépe přijímají nové poznatky a zkušenosti od svých "téměř" vrstevníků. Ti, kteří své poznatky předávají, si tak ověřují jejich správnost, případně je dále rozvíjejí.
Rychlejší rozvoj pasivní i aktivní slovní zásoby a komunikačních dovedností mladších dětí.
Při různorodých činnostech děti získávají, případně rozvíjejí, schopnost spolupráce. Nelze opominout ani solidaritu, souhru, soucítění či vzájemnost.
Kolektivní logopedickou péči a individuální péči provádí:
Každý den je dětem poskytována individuální logopedická intervence po dobu cca 10 až 15 minut. Doba je upravována dle individuálních potřeb dítěte (např. podle druhu a míry zdravotního postižení, podle věku dítěte, schopnosti soustředit se). Intervence probíhá během každého dopoledne ve speciální třídičce před zrcadlem a každé pondělí od 15,00 - 16,30 hod. s účastí rodičů.
Ve třídě probíhají kolektivní logopedická cvičení – dechová a fonační cvičení, cvičení pro rozvoj motoriky mluvních orgánů, artikulační cvičení, cvičení na rozvíjení fonematického sluchu.
ILP vychází z individuálně vzdělávacího plánu, který je sestavován na základě závěrů vyšetření speciálně pedagogického centra pro vady řeči nebo PPP z výsledků psychologického vyšetření nebo sdělení, popř. dalších odborných pracovníků z rezortu zdravotnictví (pediatr, foniatr, neurolog). Dále se vychází ze Školního vzdělávacího programu a zohledňuje se názor zákonného zástupce dítěte.
Cílem ILP je formou individuální a skupinové logopedické intervence odstranit, popř. zmírnit, projevy narušené komunikační schopnosti.
Dechové cvičení - foukání do mýdlové vody : kdo udělá největší bubliny?